Je bent hier: Home › Studieaanbod › Overzicht
Studierichtingen in campus College Veurne
Hieronder vind je het studieaanbod in Talent-is campus College Veurne.
Naast dit aanbod maken we ook deel uit van het Lerend netwerk cognitief sterk functioneren en organiseren we ook OKAN-onderwijs (onthaalklassen voor anderstalige nieuwkomers) (zie onderaan deze pagina).
* Wetenschappen - Wiskunde 8 of 6 = een richting met 8 uur wiskunde en een richting met 6 uur wiskunde
Eerste graad
Voor alle info over de eerste graad, zie:
- de pagina van de eerste graad
- www.talent-is.be
Tweede graad
Klik hier voor alle info over de tweede graad. We bieden vier domeinoverschrijdende doorstroomrichtingen aan:
- Economische Wetenschappen
- Latijn
- Moderne talen
- Natuurwetenschappen
In elke richting vind je ook een aantal complementaire uren.
Derde graad
In de derde graad bieden we 7 domeinoverschrijdende studierichtingen aan. Dit leidt tot de volgende richtingen.
- Economie - Moderne Talen
- Economie - Wiskunde
- Latijn - Moderne Talen
- Latijn - Wetenschappen
- Latijn - Wiskunde
- Moderne Talen - Wetenschappen
- Wetenschappen - Wiskunde 8 (met 8 uur wiskunde)
- Wetenschappen - Wiskunde 6 (met 6 uur wiskunde)
Voor meer info en lessentabel: zie pagina derde graad.
Lerend netwerk cognitief sterk functioneren
Onze campus maakt deel uit van een lerend netwerk cognitief sterk functioneren. Daarin gaan we samen met andere scholen op zoek naar extra uitdagingen voor leerlingen die daar nood aan hebben. Leerkracht Tine Pauwels begeleidt die cognitief sterk functionerende leerlingen door een gedeeltelijk eigen traject.
Je ontdekt onze CSF-werking via het onderstaande filmpje:
OKAN-klas
We bieden ook Onthaalklassen voor anderstalige nieuwkomers (OKAN) aan en werken daarvoor samen met het centrum van Fedasil in Koksijde. De jongeren krijgen bij ons niet alleen een taalbad, maar ook lessen godsdienst, plastische opvoeding en lichamelijke opvoeding en ze nemen ook samen met andere leerlingen aan activiteiten deel, zoals de middagsport.
We bereiden deze leerlingen op die manier voor om aan te sluiten bij 'normale' klassen.